lørdag 17. november 2012

Den siste uka

Nå har det visst blitt en stund siden sist, og det har skjedd mye. Og jeg vet at dette var en kjedelig overskrift, men etter at dere har lest innlegget vil dere se at den var en ganske dekkende.

Forrige lørdag tok vertsfamilien min meg med på tur ca en time unna Cuenca, til en nasjonalpark som heter Cajas. Der var det fantastisk fint! Det var mye fjell, og det minnet meg faktisk litt om Norge, bortsett fra at her er det trær selv om det lå på nærmere 3000 moh! Det var flere små innsjøer også, og vertsbroren min hadde tatt med seg fiskestanga, men han hadde dårlig med fiskelykke..

I løpet av uka har jeg gjort mye forskjellig.
På tirsdag lagde vi mat på språkskolen. Det var meningen at vi skulle lage noe som var typisk norsk, men vi endte med å lage arme riddere(som egentlig kommer fra Frankrike..).. Jaja, lærerne synes det var godt, og da var vi fornøyde :) Lærerne lagde noe typisk ecuadoriansk, som jeg ikke husker navnet på, men det var i alle fall store mais(kalles mote) med egg og løk, veldig godt!

På torsdag var vi på besøk på en hattefabrikk her i Cuenca som produserer såkalte Panamahatter. Det egentlige navnet er Sombreros de paja toquilla, som betyr stråhatter. Det var faktisk en veldig stor prosess å lage disse hattene, og det var interessant å se hvordan det ble gjort. Vi måtte selvfølgelig prøve mange forskjellige hatter, og alle endte opp med å kjøpe en. Har dessverre ikke bilder av det, men læreren min tok bilde av oss, så skal prøve å få tak i det..

Ellers går dagene til å henge med familien og med teamet. På fredag fikk vi skypa med Sigurd(siste teammedlemmet som dessverre ikke kan komme før i januar..), det var utrolig koselig!

I dag har det vært et stort arrangement på skolen hvor vertssøsknene mine går og vertsforeldrene mine jobber. Det kommer nok et innlegg om det, men jeg tok MANGE bilder, det tar derfor litt tid å gå igjennom det..

Nå har vi gått på språkskolen nesten tre uker, og jeg synes det har vært så som så med undervisningen fordi jeg føler vi nesten bare har hatt om det vi kan fra før av. Men på fredag hadde vi om noe som ingen av oss hadde vært borti før! Det er selvfølgelig krevende å lære noe helt nytt, men følelsen av å lære noe NYTT var helt fantastisk!

Nydelige Cajas



Dette er Cuenca :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar