onsdag 21. november 2012

"De olympiske leker"

Som jeg nevnte i forrige innlegg var det et stort arrangement på skolen som vertssøsknene mine går på og vertsforeldrene mine jobber på. Det var rett og slett åpningsseremonien for Bilingüe(skolen) sine olympiske leker. Det var ganske storslott, og inneholdt det meste av hva en vanlig åpningsseremoni i OL inneholder. Det var nasjonalsang, flagg, tenning av OL-ilden, innmarsj, taler og så videre. De olympiske lekene skal, ettersom jeg forstod, foregå gjennom hele året ved at de spiller en kamp i uka. Jeg er ikke helt sikker på hvilke idretter det skal konkurreres i, men tipper i alle fall at fotball, volleyball og basket er på planen..

Her kommer det noen bilder fra åpningsseremonien..
Ingen OL uten innmarsj av alle deltagerne. Her gikk de klassevis inn på fotballbanen.
Dette er den skjønne datteren til nevøen til vertsforeldrene mine
OL-ilden måtte selvfølgelig tennes..
Og den olympiske eden måtte avgis..
Et utvalg av de skjønne "madrinas", de var på en måte misser som representerte klassen sin.
Min vakre vertssøster, Loida, var også madrina.
Ja, hvis dere har orka å bla helt ned hit, tenkte jeg at jeg kunne fortelle at vi i dag ble ferdige på språkskolen, hurra! Vi skal dermed dra fra vertsfamiliene våre og flytte opp til Tambo i morgen, det gleder jeg meg masse til, men det blir en smule trist å skulle dra fra vertsfamilien.. Vi begynner imidlertid ikke å jobbe før til mandag, derfor skal langhelga tilbringes på kysten, nærmere bestemt Salinas! Det blir over gjennomsnittet digg med sol og strand noen dager før vi skal begynne å jobbe :)

Vel, kos dere der hvor dere er - det skal nemlig jeg! 
Guds velsignelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar